ما اعتقاد داریم که هر تعامل با بیماران ما یک فرصت است!

متخصص ارتوپدی در اصفهان

مکان ما
اصفهان، خیابان کاشانی ، بیمارستان کاشانی، کلینیک ویژه
نوبت دهی و مشاوره

علائم پارگی رباط صلیبی قدامی زانو

پارگی رباط صلیبی قدامی جراحتی عضلانی استخوانی برای زانو است که در ورزشکاران شایع است. پارگی رباط صلیبی قدامی بخش مهمی برای راه رفتن است.

پارگی رباط صلیبی قدامی باعث بی ثباتی زانو می شود. این نوع جراحات از متوسط گرفته مانند پارگی های کوچک تا جراحت شدید که رباط کاملا پاره می شود پیش می آیند.

رباط صلیبی قدامی از راه های گوناگونی پاره می شود. شایع ترین راه پارگی رباط صلیبی قدامی هنگامی است که زانو بسیار زیاد به سمت عقب و یا کناره ها خم می شود.

پارگی رباط صلیبی قدامی معمولا هنگامی رخ می دهند که ران در وضعیت ثابت است. پاره شدن رباط بیشتر اوقات با ورزش هایی که فشار زیاد وارد می کند یا زمانی که زانو باید تغییرات زیادی در حرکت خود دهد مرتبط است.

تحقیقات نشان می دهد که زنان بیشتر از مردان دچار پارگی رباط صلیبی قدامی می شوند. در واقع احتمال مصدومیت زنان ۵ بار بیشتر از مردان است. پارگی رباط صلیبی قدامی در افراد بالای ۴۰ سال نیز شایع است.

از نشانه های پارگی رباط صلیبی قدامی

• شنیدن صدای تق بعد از فشار وارده.
  • باد کردن زانو بعد از چند ساعت.
  • احساس درد شدید در هنگام خم کردن زانو.
  • زانو در هنگام حرکت پیچ خورده یا قفل می شود.
  • هنگامی که ایستاده اید زانو به اصطلاح خالی می کند.

علائم و نشانه ها

• شنیدن صدای ناگهانی تق.
  •  ورم و بی ثباتی زانو.
  • درد؛که می تواند متوسط یا خیلی شدید باشد. استفاده مداوم از زانویی که رباط آن پاره شده است عواقب بسیار خطرناکی خواهد داشت و منجر به آسیب جدی غضروف خواهد شد و در آینده منجر به آرتروز خواهد شد.

اشتراک گذاری :