ما اعتقاد داریم که هر تعامل با بیماران ما یک فرصت است!

متخصص ارتوپدی در اصفهان

مکان ما
اصفهان، خیابان کاشانی ، بیمارستان کاشانی، کلینیک ویژه
نوبت دهی و مشاوره
03132370750
09136765327

زانوی دوندگان(سندروم پتلو فمورال) چیست و چه عواملی سبب ایجاد آن می گردد؟

درد گرفتن زانو ناشی از دویدن یکی از شایع ترین مشکلاتی است که تحت عنوان درد زانوی دونده نامیده می شود.

در ابتدا لازم بذکر است که این بیماری فقط منحصر به دوندگان نیست و سایر افراد نیز می توانند به آن دچار گردند. همچنین، آن یک آسیب مشخص و واضح در زانو نمی باشد.

عارضه زانوی دوندگان یک اصطلاح رایج برای توصیف دردی است که شما احساس می کنید، اگرچه ممکن است شما یکی از مشکلات درگیر کننده زانو را داشته باشید.همچنین شما ممکن است آن را تحت عنوان سندروم پتلو فمورال از پزشک خود شنیده باشید.

چندین عامل می تواند سبب ایجاد آن شود از جمله:

استفاده بیش از حد. خم و راست کردن زانو بارها و بارها یا انجام تمرینات پرفشار به کرار مثل پلی متریکس، می تواند بافت های داخل و اطراف کشکک زانو را تحریک کند.

ضربه مستقیم به زانو. همانند سقوط یا تصادف.

هم راستا نبودن استخوان ها. پزشکان معمولا آن را malalignment می نامند. اگر هر کدام از استخوان های شما از لگن گرفته تا مچ پایتان خارج از راستای صحیح خود قرار گرفته باشد، می تواند فشار فراوانی را روی نقاط خاصی وارد آورد؛ که کشکک زانو نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد و عدم راستای استخوان ها در مفصل سبب جلوگیری از حرکت روان آن شده و درد ایجاد می گردد.

مشکلات و اختلالات پاها. همانند مشکل کف پای صاف یا پرونیشن بیش از حد(به این معنا که هنگامی که راه می روید، پای شما بیش از حد به پایین و داخل می چرخد). این اختلالات معمولا نحوه راه رفتن شما را تغییر داده و منجر به درد زانو می گردد.

ضعف یا عدم تعادل عضلات ران. عضله چهار سر رانی؛ بزرگترین عضله در جلوی ران می باشد که سبب حفظ کشکک زانو در محل خود به هنگام خم شدن یا کشش می شود. اگر این عضله ضعیف یا کشیده شود ممکن است کشکک زانوی شما در محل خود ثابت باقی نماند.

کندرومالاشی کشکک زانو. وضعیتی که در آن غضروف زیر کشکک زانو تخریب می شود.


اشتراک گذاری :